blande

#2039824 Report Abuse

Anonym

Hei

Jeg lurer også på det samme-.

Min hund er også småspist leonberger. Spiser mere nå når jeg blander fortyper. Min hund lker også best for fra kolonial butikk som ikke er noe særlig kvalitet. Matmor har ikke lyst at han bare skal spise det fordi han er av stor rase fortsatt i vokseperioden. Så jeg kjøper proplan valpefor, + foret fra butikken som min hun forteller han liker og blander, ca 65% Poplan valpefor, og resten kolonialfor som han liker. Da spiser han. Annenhver dag får han enten frossen vom i tillegg eller frossen oksekjøtt, eller slakterester.

Min hund spiser bedre sammenlagt når jeg gir ham kun 2 skiver med leverpostei om morgenen. Til kvelds spiser han da masse. Vil til og med ha flere posjoner da. Tidligere spiste han kun 100 gram dagen maks. og det er ikke mye for en stor Leonberger, så forskjellen er enorm.

OBS!! OBS!! Om man gjør det på den måten må man bare passe på å IKKE ta hunden ut på lang tur rett etter måltiden, men la de hvile ca en halv time eller mer pga fare for magedreining.

En annen forandring jeg jgorde var at jeg nå girv ettermiddagsmaten sent kontra tidlig. Så sent som kl.20-21. Da spiser han mye mer enn når jeg gir det kl. 16. Ca pga at det er kjøligere da. I allefall om sommeren.

>Hei!

>Jeg har en litt tynn ridgeback som har vært

>>veldig småspist gjennom tidene. Nå spiser han

>så d

>et står etter, blander vom og tørrfor til det

>er som

>en grøt(får ikke plukket ut tørrforet som

>han gjorde

>tidligere…) og det går ned på høygang.

>Det jeg lure

>r på er om noen har tips på

>et fôr som er sunt, godt

>og med mye fett i?

>Vi har byttet ganske mye fôr for å

> få han til

>å spise. Vi har LABB nå og det ser han ut

> til

>å like godt, men har hørt mye negativt om fôret.

>

>Og, kan en vanlig aktiv kosegutt få et høyenergifôr

>bergnet på veldig aktive hunder

>( de som har 20 % fet

>t)? kan dette være skadelig

>på noen måte?

>Hund

>en er 17 mnd gammel.

>